onsdag 23 mars 2011

Jimmy firar triumfer




...och gör sig impopulär...

Det började igår med att det damp ner ett martyrdrypande brev, icke värdigt en av Sveriges största banker, där man mer eller mindre spådde jordens undergång - och allt detta för att jag hade den utsökta fräckheten att säga upp min ITPK-försäkring. Eller ja ännu värre, flytta den till en annan bank. Hur kunde jag... förstod jag inte att jag kan förlora humangus summor genom detta illdåd. Och fattade jag inte att alla andra banker är bovar och kanske inte har korrekt innehåll i sina försäkringar och då ogiltigförklaras ju min... Lämna SEB... är du wacko Jimmy!?

Idag kom nästa brev från SEB där man slog på stora trumman och ville visa hur bra deras försäkring har utvecklat sig under året, som en liten flirt för att jag ska förstå vad jag går miste om. Och det är just där vi har den springande punkten... vad jag går miste om. Jag har nämligen fördelat min ITPK på två aktörer med 50% var av andelarna. Den ena gick 1256:- plus för året, den andra +44:- ...så ni kan ju räkna ut hur Jimmy tänker. Fuck off SEB!

Och dessa grova ord för oss raskt in på dagens debacle. Jag brukar vara en ljuv och förstående person för företag och myndigheter att ha och göra med, men idag kände jag ändå att måttet var rågat och ett välbehövligt "Är ni helt jävla dumma i huvudet" infann sig i luren - och det kändes så bra att få säga det. Det ramlade nämligen in en höjning av årspremien på bilen från Gjensidige på 400:-. Att döma av försäkringsbrevet så berodde det på "adressändring". Mig veterligen bor jag kvar där jag bott de senaste fem åren så det här måste undersökas... "- Jomen, du har ju fått ett lägenhetsnr. i adressfältet. Då taxeras du upp". Så blev det nu inte, utan Jimmy taxerades ned illa kvickt av en halvskrämd telefonist. Herregud, det är inte lite fräcka dom är. Det är bäst att vara på sin vakt - så läs för allt i världen det finstilta som trillar in med jämna mellanrum.

Inga kommentarer: